EL MEU LOGO

EL MEU LOGO
a

dimarts, de març 20, 2007

Comiat d'un geni: GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ


Fa més de cinc anys que vaig visitar Nova York per primera vegada, estava en un hotel senzill però que té davant una de les entrades del luxós Waldorf i, clar, hi vaig entrar a tafanejar.
El que em va cridar l'atenció va ser que en una tenda d'antiquari d'allà tenien a la venda la mateixa edició que tenim a casa i que aquí mostro. I això de tenir una petita joia sense adonar-se fa una il.lusió especial.
.
Val a dir, que de García Márquez no solament he llegit aquest, sinó uns quants més, encara que no tots.
.
El motiu d'aquesta entrada és trist, però com es tracta d'un geni de veritat sempre ens quedarà allò que va deixar escrit, tant si es tracta de Cien años de soledad com Botella al mar para el dios de las palabras. El fet és que he rebut el que a continuació segueix.
.
Se despide un genio

Gabriel García Márquez se ha retirado de la vida pública por razones de salud: cáncer linfático. Ahora, parece, que es cada vez más grave. Ha enviado una carta de despedida a sus amigos, y gracias a Internet está siendo difundida.
.
(Després de llegir el seu comiat, ens adonarem de bell nou que és un geni de la paraula. M'agradaria poder dir i per molts anys, però com va dir el poeta which is only living can only die) Aquests són els seus mots:
.
Si por un instante Dios se olvidara de que soy una marioneta de trapo y me regalara un trozo de vida, aprovecharía ese tiempo lo más que pudiera.

Posiblemente no diría todo lo que pienso, pero en definitiva pensaría todo lo que digo.

Daría valor a las cosas, no por lo que valen, sino por lo que significan.

Dormiría poco, soñaría más, entiendo que por cada minuto que cerramos los ojos, perdemos sesenta segundos de luz.
Andaría cuando los demás se detienen, despertaría cuando los demás duermen.

Si Dios me obsequiara un trozo de vida, vestiría sencillo, me tiraría de bruces al sol, dejando descubierto, no solamente mi cuerpo, sino mi alma.

A los hombres les probaría cuán equivocados están al pensar que dejan de enamorarse cuando envejecen, sin saber que envejecen cuando dejan de enamorarse!

A un niño le daría alas, pero le dejaría que él solo aprendiese a volar.

A los viejos les enseñaría que la muerte no llega con la vejez, sino con el olvido.

Tantas cosas he aprendido de ustedes, los hombres... He aprendido que todo el mundo quiere vivir en la cima de la montaña, sin saber que la verdadera felicidad está en la forma de subir la escarpada.

He aprendido que cuando un recién nacido aprieta con su pequeño puño, por primera vez, el dedo de su padre, lo tiene atrapado por siempre.

He aprendido que un hombre sólo tiene derecho a mirar a otro hacia abajo, cuando ha de ayudarle a levantarse.

Son tantas cosas las que he podido aprender de ustedes, pero realmente de mucho no habrán de servir, porque cuando me guarden dentro de esa maleta, infelizmente me estaré muriendo.

Escucharía siempre a mi corazón, él es mi mejor guía, él es quien me hace decir “te quiero”

Siempre di lo que sientes y haz lo que piensas.

Si supiera que hoy fuera la última vez que te voy a ver , te abrazaría fuertemente y rezaría al Señor para poder ser el guardián de tu alma.

Si supiera que estos son los últimos minutos que te veo diría “te quiero” y no asumiría, tontamente, que ya lo sabes.

Siempre hay un mañana y la vida nos da otra oportunidad para hacer las cosas bien, pero por si hoy es todo lo que nos queda, me gustaría decirte cuanto te quiero, que siempre te querré..

El mañana no le está asegurado a nadie, joven o viejo. Hoy puede ser la última vez que veas a quien amas. Por eso no esperes más, hazlo hoy, ya que si el mañana nunca llega, seguramente lamentarás el día que no tomaste tiempo para una sonrisa, un abrazo, un beso y que estuviste muy ocupado para concederle un último deseo.


Nadie te recordará por tus pensamientos secretos. Pide al Señor la fuerza y sabiduría para expresarlos.


ENVIA ESTO A QUIENES QUIERAS

Si no lo haces hoy, mañana será igual que ayer.
Y si no lo haces nunca tampoco importa.
El momento es este.

8 comentaris:

pere ha dit...

Uf, Albert, aquest text fa uns quants anys que corre, com a míním des del 2000 (a mi també em va arribar fa uns mesos). No l'ha escrit García Márquez sinó un artista mexicà, Johnny Welch, que el va recitar per boca d'una de les seves marionetes.

No sé si G. M. té o no càncer, però ja veus, això no és seu.

http://elshowdejohnnywelch.com/curriculum.html

Albert de la Hoz ha dit...

pere,
Gràcies per la teva contribució a aclarir les coses.
Per descomptat m'has deixat de pedra

marcaliope ha dit...

Da igual quién, pero el mensaje es hermoso.

Albert, la muerte sorprende de muchas formas. Y es verdad que no no todos saben o sabremos acercarnos a ella con dignidad. Si yo pienso en ella tanto, no es por tristeza, sino por tener presente "la vida".

Júlia ha dit...

Crec que el mateix Garcia Márquez va desmentir l'autoria, és un tema que ha fet una mica de rebombori, per la facilitat amb la qual es poden difondre missatges falsos. Ja ha passat amb altres coses, com ara demandes de firmes per a determinades causes. De tota manera, m'agradaria saber tota la història del tema.

Albert de la Hoz ha dit...

marcaliope,
Aunque sea una insistencia la cita que hago, de T.S.Eliot que, ahora hago algo más completa, pues en el fondo és lo que tú dices
Words move, music moves
Only in time; but that which is only living
Can only die. Words, after speech, reach,
Into the silence.
Como también el poeta (Donne)que pregunta para quien doblan las campanas, cuando de hecho doblan para todos nosotros, un aviso.

júlia,
Tira del fil amb l'enllaç que ha posat l'amic pere

manel ha dit...

Amb retard i amb menys dades que el Pere, et confirmo que fa anys que regularment rebo aquest missatge en un d'aquests correus generals. Però ens ha servit per veure la portada de cien años de soledad. Jo lka vaig llegir fa molts anys i crec recordar que en una edició del Círculo de Lectores

Albert de la Hoz ha dit...

Hola manel,
Quina patinada m'ha fet fer www.
L'edició que he posat és la que vaig llegir fa anys, encara que el llibre és una herència de la meva dona.

Arare ha dit...

Hola! feia dies que no venia, herald. Bé, com que ja t'ho han dit, jo també et diré que vaig rebre aquest email fa uns quatre anys, que em va encantar i que quan després vaig saber que no era d'ell fins i tot em sabia greu!

Petonets, Albert.