![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi44NAfL-opfK9kpmQ3ikiZGxPuQ860rS9uyvZmTbeHoOS_xVmLxJMVu1Y0vv-m3tcPACUZIJxyUdEJqR56ivvlxfh5jlafS46q2R9S07CM7hyphenhyphenabrmjAJf2hq2-9GXes9Ju4TdsWw/s1600/TEATRE_BARCELONA-la_dama_de_les_camelies-alexandre_dumas-la_seca_espai_brossa.jpg)
Traducció: Anna Soler Horta
Dramatúrgia: Sabine Dufrenoy
Intérprets:
Toni-Lluís Reyes, Laia de Mendoza,
Nausicaa Bonnín, Anna Gonzalvo, Pep Jové, Montse Guallar, Joan Sureda, Albert Prat, Òscar Intente, Joan Anguera i Aida Oset.
Espai escènic: Hermann Bonnín.
Assessorament vestuari:
Nidia Tusal. Col·laboració vestuari: Maria Roch (dissenyadora). Il·luminació: Josep Maria Civit. Espai sonor: Jordi Bonet. Direcció moviment: Leo Castro. Caracterització: Toni Santos.
Teatre: LA SECA - ESPAI BROSSA
Al programa de mà que aquesta
novel.la està inspirada en un fet real de la vida de l'autor i que la
"protagonista és una dona que destil.la sensualitat i melacolia, una
feminista abans d'hora que il.lustra la lluita per la llibertat i la
independència econòmica de la dona en el París del s. XIX, una societat
acomodada en la seva doble moral on el valor en alça ja no és la virtut, sinó
els diners."
No comparteixo l'opinió que la protagonista sigui una protofeminista, ni una feminista abans d'hora, ni res que s'assembli. L'únic element que cal reconéixer a la protagonista és que estima de veritat i ho demostra no acceptant ni un cèntim de la persona que estima, però, per descomptat, segueix essent una prostituta envers els altres homes, que són els que fa possible la seva relativa "independència econòmica". Feta aquesta puntulització ideològica cal dir que és un magnífic espectacle teatral.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEggR9Cqwl_YKJL7Q6KV4PtLtMCZh6ax94gcqYtpF28YHgoKfGLAj2Eh50vuDyUD5q_LtHquOVNtBwQNrdWZH3LwQUw_RnLbDVJx83eBJu4g2F_9VRmDOx58TIOZ-nOGeIqdRwVYBA/s1600/c_01_39W_364.jpg)
Si per una banda l'escenografia és zero, no que sigui dolenta, sinó que no hi ha absolutament res a l'escenari, tampoc hi fa cap falta perquè el vestuari, de disseny, està molt encertat. Especialment notable és, com no podria ser d'altra manera, el vestit que porta Nausicaa Bonnín: vermell foc i sang, passió, amor, sensualitat. Per altra banda, els espectadors situats a dues bandes de l'escenari, els intérprets entrant i sortint, amb totes les escenes a peu dret, amb un ball tradicional francès de corranda entremig, diverses partides de cartes, tot plegat fa que sigui una obra coreogràfica que no fa altra cosa que pujar el llistó ben amunt com exemple de bon teatre sense necessitat d'una espectacular escenografia.