EL MEU LOGO

EL MEU LOGO
a

dilluns, de setembre 04, 2006

Les papereres xineses

Com a barceloní el mobiliari urbà m'interessa perquè d'alguna m'afecta. M'interesso com són els fanals i les fonts d'altres ciutat i les comparo, lògicament, amb les de Barcelona.

Recordo molt bé que els fanals de Zhongdian agafen la forma de la flor de lotus i, per altra banda, no m'he adonat de cap font pública, sigui per beure'n o decorativa.

El que m'ha sorprès gratament de Xina és que les papereres a Xina no són gens sortides d'un motlle. Cada ciutat té el seu tipus de paperera, saben posar imaginació a una cosa que nosaltres trobem natural que siguin de sèrie.

No estem a la ciutat del disseny? Doncs perquè posem imaginació a la cosa?


Aquí les hi trobareu

4 comentaris:

Montse ha dit...

L'Alexandre Cirici (que en pau descansi) en faria un llibre, de les papereres xineses. Per què no t'hi animes?

Albert ha dit...

Pels pocs llocs que he visitat totes són diferents, per tant, es dedueix que hi ha uns quants mils de papereres xineses diferents. Algú m'hauria de financiar el viatge per fotografiar el que no he vist i, després, imagina quin llibre en sortiria...
També el vaig conéixer el Cirici.
Gràcies de tota manera, ho pensaré...

Anònim ha dit...

Sabia que era un país immens i extraordinari, però amb aquest super reportatge que ens estàs oferint encara m'ho sembla més. I tant, que hi ha material per a un llibre. Per cert, jo una vegada vaig fer un curs de Rosa Sensat amb el senyor Cirici, va ser un curs 'estrella', Jordi Carbonell, Cirici, Balcells, fa molts anys d'això i encara ho recordo perfectament, per cert, érem quatre gats, els alumnes.

Albert ha dit...

Doncs sí júlia, vas tenir sort de poder fer uns curs de pota negra. Els cursos que jo feia eren de Régimen de Perfeccionamiento Activo i Valor en Aduana. Rotllos.