EL MEU LOGO

EL MEU LOGO
a

dissabte, de maig 20, 2017

Ivànov, d'Anton Txèkhov, versió lliure d'Àlex Rigola


Ivànov, 
d'Anton Txékhov versió lliure i direcció d'Alex Rigols

Teatre Lliure de Montjuïc

Intérprets: Nao Albet / Andreu Benito Joan Carreras / Pep Cruz Sara Espígul / Vicky Luengo Sandra Monclús / Àgata Roca / Pau Roca

Presentació:
És absurd parlar massa d’Ivànov a priori. És molt millor que la versió que presentem s’expliqui per ella mateixa. Molt millor no definir aquesta peça que crea una gran diversitat d’opinions sobre el seu protagonista i el seu entorn. Un entorn confús, com el que vivim en l’actualitat.
En tot cas, insinuem que potser parla d’algú imperfecte, com nosaltres; ple de contradiccions, com nosaltres; que en un moment de crisi i/o saturació, ens interpela sobre el sentit de l’existència i sobre el nostre comportament.
Kierkegaard deia que tenim llibertat per prendre decisions morals per dirigir la nostra vida, però que la consciència d’elecció ens crea angoixa.
Sartre deia que la consciència de la nostra existència ens fa crear el nostre propi objectiu en la vida, per tal de donar-li un sentit.
Camus afirmava que la nostra vida no té una finalitat fonamental i, per tant, per afrontar l’angoixa que això ens provoca, hem d’escollir entre acceptar la banalitat i l’absurditat de la nostra existència o deixar d’existir.
Tots nosaltres hem tingut moments de crisi a la vida, cada u per diverses raons, que ens han creat angoixa. Observem ara, doncs, què li passa a Ivànov i als seus companys en una societat perduda, desestabilitzada i amb valors molt tocats. Us sona?
Anem bé?
Àlex Rigola

La meva valoració
Durant els primers minuts de la funció em deia que això no m'agradaria, però a poc a poc hi vaig anar entrant i al final em va agradar tant o més que altres postes en escenes del mateix autor de la manera tradicional. Emva agradar.