Si a dal s'ha escrit Mariinky II és perquè hi ha el Mariinsky I, el de sempre, el clàssic, però que no reuneix les condicions òptimes per fer ballet avui. Mentre que el Mariinsky-II s'ha inaugurat aquesta primavera.
La cortina del teatre |
En primer lloc va haver la Carmen Suite, amb la música de Bizet, però reelaborada per Rodion Shchedrin, mentre que la coreografia és del cubà Alberto Alonso. Manté alguns aspectes de l'original, però cal considerar-lo del tot un altre ballet. Va ser el millor de l'espectacle.
Després va haver el Prodigal Son, amb música de Prokofiev i coreografia de George Balanchine. Aquest ballet està basat amb el relat bíblic i encara que hi havia els seus moments espectaculars en general crec que no va convéncer.
El darrer va ser Le Jeune Homme et la Mort. Un ballet força interessant pel seu plantejament, tant en l'aspecte de l'argument com del ballet. Molt agosarat en conjunt. La música, com és potser lògic, de Bach i la coreografia d'un clàssic de la segona meitat del segle XX: Roland Petit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada